✔ op werkdagen voor 11 uur besteld, morgen in huis
gratis verzending vanaf €47,50
elke wijn per fles te bestellen
✔ avond- & weekendleveringen mogelijk

VEELGESTELDE VRAGEN

Bestellen.

Hoe kan ik bij Oostenrijkse Wijn bestellen?
Allereerst is het van belang dat je minimaal 21 jaar oud bent. Je kunt een account aanmaken of direct bestellen.

 

Krijg ik een orderbevestiging?
Ja, wij verzenden een bevestiging van de bestelling naar het e-mailadres dat bij ons bekend is.

 

Ik heb een order geplaatst maar geen bevestiging ontvangen. Wat nu?
Na een succesvolle bestelling volgt een orderbevestiging per mail. Als je die niet hebt ontvangen, controleer dan of deze mail in de ‘spam’ of ongewenste mail is terechtgekomen is. Of kijk via de inlog in ‘Lopende bestellingen’ of de order is verwerkt. Zo niet, dan kun je de bestelling alsnog verzenden. Indien de bestelling wel is verzonden, dan is het ordernummer voldoende om de status van de bestelling te volgen.

Betalen.  

Hoe kan ik betalen?
Via Ideal, met Visa of Mastercard.

Retourneren. 

Wanneer kan ik een artikel retourneren?
Een bestelling kan je tot 14 dagen na ontvangst retourneren. Wanneer u wijnen wilt retourneren, dient u ons hiervan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten op de hoogte te stellen. Dit kan bijvoorbeeld via een mail naar info@oostenrijksewijn.nl, met vermelding van de naam en het bestelnummer. Daarna heeft u 14 dagen de tijd het pakket terug te sturen. U dient de wijnen in originele staat en ongeopend terug te sturen. U dient hierbij ook de dozen te gebruiken waarin u de wijn van ons geleverd heeft gekregen. Het aankoopbedrag van de geretourneerde wijnen wordt zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de koop, teruggestort op uw bankrekening. U kunt uitsluitend ongeopende flessen retourneren. U kunt de wijnen beoordelen, zoals dat redelijkerwijs ook mogelijk is in een winkel. Het aankoopbedrag van geopende flessen kunnen wij om die reden niet crediteren.

Als u producten wilt retourneren, neem dan contact op met info@oostenrijksewijn.nl. Nadat u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht ontvangt u alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten voor de heenzending, binnen veertien dagen terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft, tenzij u een andere methode met ons afspreekt. Voor de retournering van de producten kunt u kiezen uit twee mogelijkheden:

1. U kunt de artikelen kosteloos retourneren op de locatie van onze opslag. Onze opslag wordt verzorgd door de CJ Hendriks Group, en bevindt zich op Latexweg 10 in Amsterdam. Deze locatie is geopend op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 en tussen 13.00 en 16.00 uur. Indien u kiest voor zelf retourneren op dit adres, meld dit dan bij ons. Dan zorgen wij dat de locatie op de hoogte is van uw komst.

2. U draagt zelf de kosten voor de retourzending. Wij schatten dat deze kosten maximaal €14,90 zullen bedragen. Retouradres:

C.J. Hendriks BV
t.a.v. Oostenrijkse Wijn
Latexweg 10
1042 BJ AMSTERDAM

Garantie.xxxxx

Geeft Oostenrijkse Wijn garantie, bijvoorbeeld als een wijn kurk heeft?
Alle wijnen in onze online wijnwinkel zijn door ons zorgvuldig geselecteerd en op kwaliteit gecontroleerd. Wij bieden uitsluitend wijnen aan van wijnproducenten met een zeer goede reputatie. Wanneer de wijn echter gebreken vertoont en deze onder de wettelijke garantie vallen, zijn wij verantwoordelijk voor het nakomen van onze garantieverplichting. Als je vindt dat je recht hebt op garantie, neem dan contact op met info@oostenrijksewijn.nl. Als de kwaliteit van de wijn te wensen overlaat, doordat deze bijvoorbeeld kurk heeft, kunt u binnen zes maanden na aankoop contact met ons opnemen via info@oostenrijksewijn.nl. Wij zullen de wijn dan eventeel vervangen of het aankoopbedrag restitueren.

Verpakkingen.xxxxx

Oostenrijkse Wijn heeft verschillende verpakkingsmogelijkheden. Tevens is het mogelijk de verpakkingen te personaliseren met een eigen opschrift of logo. Om de mogelijkheden en maatwerk te bespreken, kunt u contact opnemen via info@oostenrijksewijn.nl.

Leveringen.  

Wat zijn de bezorgkosten?
Bezorgen is gratis bij een bestelling van minimaal 6 flessen of een minimale besteding van €50. Heeft u daar vragen over? Neem contact met ons op via info@oostenrijksewijn.nl.

 

 

Wat is de levertijd?
Als je voor 12.00 uur (ochtend) bestelt, kan de bestelling de volgende werkdag worden bezorgd. Wij leveren ook op zaterdag en zondag en in de avond.

 

Levert Oostenrijkse Wijn op de Waddeneilanden?
Wij leveren in heel Nederland en ook op de Waddeneilanden. Echter, een levering op een Waddeneiland is niet realiseerbaar binnen 24 uur. Houd daarom rekening met twee tot drie werkdagen.

Mijn account. 

Hoe schrijf ik mij in voor de nieuwsbrief?
Op deze pagina kun je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Hiermee ben je als eerste op de hoogte van al ons wijnnieuws, acties, aanbiedingen en proeverijen op verschillende locaties.

Contact. 

Waar kan ik terecht met mijn vraag, melding of klacht?
Stuur je vraag, opmerking of klacht naar info@oostenrijksewijn.nl. Wij streven ernaar binnen 24 uur je e-mail te beantwoorden.

Milieu.xxxxxxxxxxx    

Doet Oostenrijkse Wijn aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen 
Wij richten alle bedrijfsprocessen zo duurzaam mogelijk in, we stimuleren medewerkers zo min mogelijk te printen, onze facturering is digitaal om onnodige papierverspilling te voorkomen. Zowel het internationale als nationale transport wordt uitgevoerd met gedeelde transporten om de milieubelasting te minimaliseren. Ons inkoopbeleid is erop ingericht om bij gelijke kwaliteit de producent die het duurzaamst produceert (bijvoorbeeld biologisch of biodynamisch) de voorkeur te geven.

 

Hoe duurzaam is de binnenlandse wijntransport en opslag van Oostenrijkse Wijn? 
Het binnenlands wijntransport en opslag van Oostenrijkse Wijn is in handen van de CJ Hendriks Group. Deze organisatie heeft duurzaamheid hoog in het vaandel en is gecertificeerd door SKAL, ISO, HACCP en AEO. De daken van de loodsen zijn wit geschilderd om zonlicht te reflecteren en er wordt geen airconditioning gebruikt. De temperaturen in de loodsen mogen in de winter dalen tot zes graden onder nul voordat (om kwaliteitsredenen) de verwarming aangezet moet worden. De CJ Hendriks Group is lid van Connekt, een organisatie die begeleidt in het Lean and Green traject. De beoogde introductie van dit certificaat is medio 2015. Ook wordt er door de CJ Hendriks Group samengewerkt met Pantar om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een werkplek te bieden.